ΘΕΜΗΣ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ
ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΟΥ
Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Ερμηνεία: Γιώτα Νέγκα
CD, Album ” Καινούριο φιλί ” 2014
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ
ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ:Σάββατο 12/12/2015 ζωντανά
ΣΤΙΧΟΙ: ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΟΥ
Εγώ έχω το δίκιο μου κι εσύ τον κόσμο όλο
νομίζεις θα βρεθούμε στα μισά
μιλάω με τον ίσκιο μου τρομάζω με το ρόλο
κοιμάμαι με τα μάτια μου ανοιχτά
Εμένα με φωνάζουνε με το μικρό μου μόνο
η σκούφια μου κρατά απ’ το πουθενά
κι εσένα που σε ηξερε κι η πέτρα που σηκώνω
τρομάζεις όταν έρχομαι κοντά
Εγώ μετράω τα ρέστα μου να βγάλω κι άλλο μήνα
ανοίγω και δε βλέπω ουρανό
εσύ έχεις στο πιάτο σου ολόκληρη Αθήνα
ανοίγεις και χαζεύεις το κενό
Εγώ έχω το δίκιο μου κι εσύ τον κόσμο όλο
νομίζεις θα βρεθούμε στα μισά
μιλάω με τον ίσκιο μου τρομάζω με το ρόλο
κοιμάμαι με τα μάτια μου ανοιχτά
Εμένα με φιλήσανε στο στόμα οι ανάγκες
την έκανα τη βόλτα στα βαθιά
κι εσένα το ταξίδι σου δυο καρφωμένες ράγες
νομίζεις ότι πήγες μακριά
Εγώ μετράω τα ρέστα μου να βγάλω κι άλλο μήνα
ανοίγω και δε βλέπω ουρανό
εσύ έχεις στο πιάτο σου ολόκληρη Αθήνα
ανοίγεις και χαζεύεις το κενό
CD, Album ” Καινούριο φιλί ” 2014
Γιώτα Νέγκα & Θέμης Καραμουρατίδης – «Καινούριο φιλί»
Αν και μετρά ήδη 19 χρόνια στη δισκογραφία η Γιώτα Νέγκα έχει ηχογραφήσει μόλις δυο προσωπικούς δίσκους, αλλά…αρκετές αξιόλογες συμμετοχές (με πρώτη αυτή στο δίσκο του Μίλτου Πασχαλίδη «Παραμύθι με λυπημένο τέλος» το 1995). Ουσιαστικά βέβαια, η δισκογραφική της καριέρα ξεκίνησε το 2003 με το cd single «Με τα μάτια κλειστά», που έκανε ιδιαίτερη επιτυχία. Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από τη «Feelgood» ο νέος δίσκος της ερμηνεύτριας με τίτλο «Καινούριο φιλί», με δέκα τραγούδια του Θέμη Καραμουρατίδη που λέει για το δίσκο: Ο δίσκος έχει 8 καινούρια τραγούδια, 2 επανεκτελέσεις. Όλα σε μουσική δική μου, τέσσερα σε στίχους Γεράσιμου Ευαγγελάτου, δύο της Λήδας Ρουμάνη, δύο του Οδυσσέα Ιωάννου, ένα δικό μου κι ένα του Δημήτρη Χαλιώτη. Είναι ένας δίσκος που προσωπικά αισθάνομαι πολύ χαρούμενος που τον κάναμε, γιατί αισθάνομαι ότι τόλμησα να βγω από τον εαυτό μου και να πειραματιστώ με πράγματα που αγαπάω και παίξω με άλλες αναφορές από αυτές που έχω συνηθίσει να παίζω τόσα χρόνια. «Το Δίκιο Μου» είναι ένα βαθιά λαϊκό τραγούδι σε στίχους του Οδυσσέα Ιωάννου ερμηνευμένο μοναδικά από την Γιώτα Νέγκα
Ο Θέμης Καραμουρατίδης γράφει στο ένθετο:
Καινούριο φιλί γεμάτο νέους και παλιούς φίλους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους αυτούς τους ταλαντούχους ανθρώπους που έκαναν το ταξίδι της δημιουργίας αυτού του δίσκου αυτού απολαυστικό. Ευχαριστώ πολύ τη Feelgood Records και τους ανθρώπους της για την εμπιστοσύνη και ιδιαίτερα τον Χρήστο Καρυώτη, για τη φιλία, την αγάπη & την πίστη του. Γεράσιμε, Λήδα, Οδυσσέα, Δημήτρη σας αγαπώ! Ευχαριστώ την Τάνια που βάφτισε το δίσκο και του έδωσε όνομα.
Γιωτάκι μου… καλή μας αρχή!
Θ.Κ.
Η Γιώτα Νέγκα δεν βιάζεται στη ζωή της. Δούλευε για πολλά χρόνια πενθήμερα, επί μήνες, σε μουσικές σκηνές και ρεμπετάδικα. Χωρίς να έχει δισκογραφία. Μεγάλωσε σε σπίτι όπου η λαϊκή μουσική ήταν αναπόσπαστο κομμάτι. Η Γιώτα Νέγκα είναι από τις ερμηνεύτριες που φαίνεται να μην θέλουν εύκολα να μπουν σε ένα καλούπι ή ίσως και να μην θέλουν και καθόλου. Από εκείνο τον καιρό που την άκουγαμενα τραγουδάει το «Με τα μάτια κλειστά», μέχρι τα τραγούδια με τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον Οδυσσέα Ιωάννου και λίγο αργότερα, με τον Νίκο Μερτζάνο και τον Νίκο Μωραΐτη, η Νέγκα εξελίχθηκε σε μία τραγουδίστρια πρώτης γραμμής λόγω, κυρίως, ενός πολυδιάστατου ρεπερτορίου που μπορεί άνετα να χωράει τον Άκη Πάνου, τον Χρήστο Νικολόπουλο, τον Σταμάτη Κραουνάκη, τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο, τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Κώστα Λειβαδά και την πιο δύσκολη τζαζιά της παγκόσμιας δισκογραφίας.
Η Γιώτα Νέγκα αποκαλύπτει πώς αποφάσισε να ασχοληθεί με το τραγούδι.
«Στη Β’ Λυκείου με πήγε ο πατέρας μου να πιάσω την πρώτη μου δουλειά ως τραγουδίστρια. Μπουζούκι έπαιζε εκεί ο Μανώλης Καραντίνης. Δεν είχα σπουδάσει μουσική. Στα 32 μου ήρθαν οι σπουδές. Παρουσιάστηκε πρόβλημα στον λαιμό μου και μπήκα στο ωδείο για να θεραπεύσω την ταλαιπωρημένη μου φωνή. Αρχισα να μελετώ αρμονίες και θεωρίες. Το έκανα συνειδητά. Μου έδινε χαρά και προχωρούσα. Εννοείται ότι παράλληλα δούλευα, αλλά όποτε είχα λίγο κενό στο σπίτι μελετούσα για ώρες. Απέκτησα με τους μουσικούς μου άλλους κώδικες επικοινωνίας. Μπορούσα να καταλάβω τι λένε. Μελετούσα πέντε ώρες την ημέρα ένα κομμάτι από τότε που ήμουν 8 χρονών. Το τραγούδι ήταν το δικό μου παιχνίδι. Δεν ήταν εύκολο να ξεκινήσω σπουδές στα 30 και… Δούλευα Παρασκευή σε μαγαζί και τελείωνα στις 4 τα ξημερώματα και 10 το πρωί του Σαββάτου έκανα μάθημα σολφέζ με 12χρονα παιδιά. Και τα ήξεραν καλύτερα από μένα γιατί δεν είχα προλάβει να μελετήσω εγώ όμως και πείσμωνα και μελετούσα για ώρες. Ντρεπόμουν που δεν πήγαινα διαβασμένη. Ξέρετε, έχω ζήσει πώς είναι να μη σε αντιμετωπίζουν σοβαρά μουσικοί επειδή δεν ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρα. Ενιωσα ασφάλεια στη δουλειά μου όταν τα κατάφερα. Η Αννα Διαμαντοπούλου, η δασκάλα της φωνητικής μου από το Εθνικό Ωδείο, μου έμαθε με προπόνηση να διαχειρίζομαι τη φωνή μου. Με βοήθησε να αντιληφθώ ότι ο τραγουδιστής είναι σαν τον αθλητή. Είχα μάθει πολλά από τη θητεία μου σε ρεμπετάδικα και μουσικές σκηνές. Με τις σπουδές έμαθα να σέβομαι τη μουσική περισσότερο».
Στο ένθετο του cd η Γιώτα Νέγκα σημειώνει:
Ευχαριστώ πολύ τον Χρήστο Καρυώτη και την Feelgood Records για την εμπιστοσύνη και τη στήριξή τους. Τον Γιάννη Παξεβάνη που καταφέρνει πάντα να με ηρεμεί στο studio. Τη Λήδα, τον Γεράσιμο, τον Οδυσσέα και τον Δημήτρη που μου εμπιστεύτηκαν τις σκέψεις και τα λόγια τους. Τον Θέμη που από την πρώτη στιγμή άπλωσε το χέρι και μου χάρισε την αγάπη του και την μουσική του κάνοντας αυτό το ταξίδι μας μια ζεστή και ανθρώπινη στιγμή.
Ένα φιλί….
Ένα καινούριο φιλί….
Στον πατέρα μου που βιάστηκε να φύγει…
Γ.Ν.
ΚΑΛΗ ΑΚΡΟΑΣΗ τα χρόνια περνούν τα τραγούδια ταξιδεύουν